Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

Pitäisi, pitäisi...

Te lukijat varmaan odotatte jo postausta, että
muutto on tehty ja kamat paikoillaan:)
Mutta ei, me vaan juhlitaan täällä:)
Oskari täytti eilen 9v ja koko kolmannen luokan pojat
olivat täällä juhlimassa.

Synttäreiden hitti oli jätskibaari eli jokainen sai tehdä sellaisen
jätskiannoksen kuin halusi:)

Tänään sitten saimme avaimet uuteen kotiin.
Ja meidänhän piti muuttaa tänään, mutta...
ulkona paistaa aurinko, mies on menossa iltavuoroon
ja muuttoapulaisillekin sopi huominen paremmin, joten
muutto siirtyi huomiselle.

Hommaa piisaisi silti. Paljon tavaraa on viela pakkaamatta, mutta....
kun ulkona on niin kiva ilma jne.
En tiedä mitä minulle on tapahtunut. Jos ennen olisi tapahtunut näin,
että muuttopäivä on päätetty ja muuttoa on alettu tekemään ja joku
olisi tullut sanomaan minulle, että ei sittenkään.. siirretään muuttoa päivällä
niin se ei olisi todellakaan sopinut minulle. En kestä sitä kun suunnitelmat
muuttuu.... olisin kantanut tavarat vaikka yksin uuteen kotiin.
Mutta nyt.. ei mitään hätää. Istun terassilla ja juon jääkahvia!!??
Mitä on tapahtunut? Mitä tämä Lappi tekee minulle:)

"Hitaasti hyvää tulee"... tuo sanonta on aina ärsyttänyt minua ylikaiken.
Olen nopea tyyppi ja kaiken pitää tapahtua nyt tai heti.
Mutta vuosi täässä maassa jossa mikään ei tapahdu nyt eikä todellakaan
heti on kai opettanut minua.

Ei, mutta kyllä mun kohta pitää ruveta hommiin.. voi kun alkais satamaan:)
Pitäkää peukkuja!


5 kommenttia:

  1. voi kunpa tuo maa tekisi saman sitten minullekin :) ihania kuvia jälleen!

    VastaaPoista
  2. Itse vuoden pohjois-Norjassa, Lyngseidetissä asuneena ja työskennelleenä tiiän ettei se siellä ole niin justiinsa, tehhään ku ehitään ja viititään ;) Sama tapahtui mulle Norjan-keikan aikana mutta "onneksi" olen palannut kotimaassa "normaaliin" olotilaan :) Sun postauksia on mukava lueskella ja muistella omaa keikkaa sairaanhoitajana norskien maassa! Maisemat näyttävät niin tutuilta, vuoret ja vuono saavat aikaan pienen kaipuun piston sydämeen.

    Mukavaa kesää ja nyte av midnattsolen! Ha det!

    VastaaPoista
  3. Nämä sun postaukset on niin hyväntuulisia ja mukavaa luetteavaa. Tsemppiä muuttoon!

    VastaaPoista
  4. Miten muutto sujui? Joko on tavarat löytäneet paikkansa? ;)

    - k.ä

    VastaaPoista
  5. Hei Kalamuija! Täällä kans yksi fani lueskelee tasaisin välein mitä kuuluu Kalamuijalle Pöhjois-Norjaan. Itselläni on norjalainen mies, tai poikaystävä, jonka kanssa ajellaan edestakas Pohjois-Norjan kurveja aina tapaamaan. Itselleni on käynyt juurikin noin, vaikka en edes asu siellä. Poikaystäväni mm. (iiihan pienen painostuksen alla) joutui antamaan minulle uuden vuoden lupauksen, ettei muuta minun suunnitelmia, eikä meidän yhteisiä suunnitelmia kuin vakavan sairastapauksen sattuessa. Noh, tämä toimikin aika hyvin kunnes sattui se vakava sairastapaus, ja siltikin suututti. Tätä nykyä olen itse rajoittanut suunnittelua ja aikataulutusta, ja pikkuhiljaa alkaa tuntumaan jo ihan hyvälle. Itseasiassa elämä on paljon stressittömämpää kun ei aikatauluta koko neljän viikon kesälomaa jo etukäteen. Siellä ollessani koskaan ei tiedä minä päivänä tapahtuu mitäkin. Suunnitelmat voi aina muuttua, jos ei muun, niin sään vuoksi. Mutta on siellä aina niin ihanaa silti. Sinne tulee kuin kotiinsa. Toivottavasti tekin viihdytte! :)
    Kalamuijalle Hauskaa Juhannusta, ja Kaunista Kesää. Ja jatkahan kirjoittelua. Täällä luetaan kyllä! PS: Onnittelut koko perheelle odotuksesta! -HeiaNorge-

    VastaaPoista