Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

maanantai 25. lokakuuta 2010

Tavallinen maanantai

Maanantaisin pojilla on koulua 14.00 asti, joten maanantai on minulle mieluinen päivä. On hetki aikaa tehdä mitä huvittaa. Tänään lähdin keskustaan ja tällä kertaa muistin ottaa kamerankin matkaan!
Luin kunnan nettisivuilta, että aina maanantaisin on "småbarngrupp" joten ei kun sinne jakamaan me&i:n ilosanomaa. Ja mikä parasta törmäsin siellä oikein mukavaan suomalaisäitiin:) Sovimme, että ensi maanataina otan rekin mukaan ja menen esittelemään heille syksyn ihanaa mallistoa:)

Tervetuloa mukaan ostoskierrokselle:)

Kirkenesissä on pari ihanaa sisustuskauppaa.
Tässä nro.1. Tosin täällä on myös vaatteita jne.
Tänään löysin ihanan käsintehdyn minttusaippuan ja
NOA NOA:n sukkahousut:)


Söt ikkesant?


Harvoin ostan mitään, mutta aina
pitää käydä katsomassa mitä uutta on tullut...


Joulu näkyy jo kaupoissa.


Tässä nro 2! Ei niin houkutteleva näin ulkoa käsin...


Mutta sisällä kaikkea ihanaa :)


Kaikkea turhaa mitä tekisi mieli ostaa..


Ja tässä THE kalakauppa:)


Tarjonta vaihtelee sen mukaan mitä kalastajat
ovat sattuneet saamaan. Mutta siellä on vaikka
mitä... harmi, etten ole huippukokki. Ja valitsen usein lohta...


Tämäkin söpöläinen, mutta varmasti hyvää jos
osaisi siitä jotan valmistaa:)


Sitten näitä tavallisia kauppoja joissa tulee aina
piipahdettua...


Täällä on maailman paras Tacosalaatti:)
Tänäänkin kävin syömässä ja hairahduin
vielä ottamaan jälkkäriksi vohvelin ja kahvin.
Vohveli (siis sellainen vohveliraudalla paistettu)
on oikein tyypillinen norjalainen herkku. Niitä
myydään joka paikassa.


Lasten lempikauppa.


Stratos.. sitä moni suomalainen ikävöi!
Aikoinaan tätä norjalaista suklaata myytiin
myös Suomessa. Minulla on yksi blogituttu.. lähetän
hänelle Stratosta ja hän lähettää minulle suomalaisia lehtiä:)




Paikallinen yökerho:)
Mutta myös ruokaravintola.
To iltaisin pihvibuffet, pe pizzabuffet jne.


Ja mun lemppari eli Fretex kirppari!
Maanantaisin siellä on kaikki vaatteet jotka
ovat olleet myynnissä yli 3vkoa -80%.
Tänään löysin pojalle takin 10 kruunulla eli n. 1,25e!

Urheilukauppoja täällä on 3 kappaletta.
Tässä minun lempparini. Täältä löysin
tänään Oskarille toppahuosut:)

Tässä minun vakio kierrokseni kun keskustassa käyn! Kauppakeskukseen en tänään ehtinyt.
Tämä Kirkenes on aika ruma kaupunki (siis rakennukset), mutta täältä saa kaikkea mitä ihminen tarvitsee:)

7 kommenttia:

  1. Onpa aikast ihania kauppoja! Hyvin sanottu; kaikkea turhaa, mitä tekis mieli ostaa :) Mut ne pienetkin ostokset vaan kivasti piristää päivää!

    Uh, mulle tuli nyt kauhee nälkä, kun ruoasta puhuit :D

    VastaaPoista
  2. Eikö ole:) Kun viime tammikuussa kävimme täällä ekaa kertaa niin nämä kaksi ihanaa sisustuskauppaa lumosivat minut. Minulla ei ollut mitään odotuksia tämän paikan suhteen.. ja kun kävin noissa kaupoissa ajattelin, että tänne voikin muuttaa:)
    Mulla maha täynnä.. tacosalaattia ja sitä hiton vohvelia!

    VastaaPoista
  3. Siella onkin paljon kauppoja! Tuo Fretex on Lillehammerissakin. Viime kerralla kaytiin siella ja ostettiinkin jotain. Oslossa voisi tehda todellisia loytoja, luulen.

    VastaaPoista
  4. On täällä kauppoja sen verran, että saa shoppailuhimon tyydytettyä:)
    Olen menossa Osloon 4.11 ja toivon että eksymme Fretexille.. totta. Siellä voi tehdä löytöjä!

    VastaaPoista
  5. Juuri Norjan lomalta palanneena voin myös todeta Fretexistä löytyvän hienoja löytöjä!
    Ja toki laukussa oli monta levyä Stratosta ;))

    Sattumalta eksyn jonkin aikaa sitten sun blogiin ja mukava lueskella Pohjois-Norjan meiningistä!

    VastaaPoista
  6. Kiva Niina, että eksyit:) Missä päin Norjaa olitte? Mä odotan Oslon lomaa ja aion etsiä Oslon Fretexit käsiin:)

    VastaaPoista
  7. Stavangerissa olin, jossa veljeni asuu. Viime talven aikana olin siellä 3+2 viikkoa ja nyt tämä talvi jo parilla viikolla korkattu :)

    VastaaPoista