Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

torstai 14. lokakuuta 2010

Sata asiaa minusta...

Edessa pitka, pimea ja myrskyinen yø! Ja kerrankin nama minun 20 kaveriani nukkuvat kaikki samaan aikaan. No nyt kun sanoin sen aaneen niin kohta tilanne on toinen:)

Naiden yøvuorojen aikana minulla on ollut aikaa lukea muiden blogeja ja tama "100 asiaa minusta" on niissa aikas yleinen juttu. Katsotaan irtoaako:)

1. Olen horoskoopiltani skorpioni
2. Itse en usko horoskooppeihin, mutta hyva ystavani Kaisa kylla uskoo minunkin puolesta:)
3. Olen aina tiennyt, etta minusta tulee hoitaja
4. Olen lahihoitaja..
5. ja myøhemmin opiskelin sairaanhoitajaksi.
6. Olen siis viimeiset 15 vuotta tehnyt hoitotyøta. (valilla lapsia ja valilla opiskellut)
7. CV on pitka ja moninainen
8. Yleensa viihdyn yhdessa tyøpaikassa 1,5v.. en tieda mista se johtuu.
9. Ajattelen, etta olin fiksu kun valitsin sh-koulutuksen
10.Sen ansiosta olen ollut monissa mielenkiintoisissa tyøpaikoissa ja projekteissa.
11. Haaveilen ammatista jossa voisin yhdistaa hoitotyøn osaamisen ja myynnin. Se olisi minun juttu:)
12. Olen aina seurustellut.. siis 13v:sta asti
13. Mieheni kanssa olen ollut 15 vuotta
16. Siita 5v avioliitossa
17. Synnytin 1. lapseni vuonna 2002 taalla Norjassa. Oskari on nyt siis 8v :)
18. Ja toisen lapseni Lohjalla vuonna 2004. Papu on 5v:) Ihan kohta kuusi..
19. Minulla on hyvin ja huonosti paattyneita raskauksia
20.Rakastan lapsiani <3 hih..
21. ja miestani!
22. Ja tykkaan urheilla
23. Olen aina harrastanut joukkuelajeja, niista pidan eritoten
24. Tykkaan myøs kayda salilla ja ulkoilu
25. Rakastan hevosia ja ratsastusta
26. Haluaisin loytaa taalta hepan jolla voisin ratsastella ja kehittya siina
27. Mietin olenko tahallani siirtanyt tata projektia eteenpain.. sateet ja talvi edessa:)
28. Suomessa kavin aina sunnuntaisin kaverini kanssa ratsastamassa issikoilla. Se oli ihanaa <3
29.Rakastan myøs koiria.
30.Meilla on aina kotona ollut koira ja mieheni kanssa meilla oli saksanpaimenkoira joka kuoli 4v sitten
31.Minulla on koirakuume, mutta onneksi vuokrasopimuksessamme lukee, ettei lemmikkeja saa olla:)
32. Tykkaan lukea lehtia.. naistenlehtia, sisustuslehtia, perhe-/lapsiaiheisia lehtia jne.
33. Kaipaan suomalaisia lehtia. Olisi ihana illalla lukea viimeisena sangyssa.
34. Luen myøs kirjoja. Kirkenesissa on aika hyva kirjasto, jossa myøs vahan suomenkielisia kirjoja
35. Tilasin sunnuntai Hesarin tanne.. se tulee ke tai to.. ei hyva!
36. Osaan vahan kaikkea, mutta en ole missaan tosi hyva. Moni on hyva laulamaan, ratsastamaan tms...
37. Olen asunut monessa eri kaupungissa
38. Olen asunut Turussa, Kaarinassa, Lohjalla, Tampereella, Helsingissa, Vantaalla, Loimaalla...
39. Ja Norjassa kahdesti.
40. Nyt ajattelen, etten lahde taalta ennen kuin osaan norjankielen tosi hyvin.
41. Tykkaan retkeilla taalla Norjassa
42. Ja kalastaa
43. Ja grillata makkaraa nuotiolla:)
44. Minusta Norjassa on vahan mauton ruoka. Vaikea tehda naista raaka-aineista maistuvaa ruokaa.
45. Olen kehittynyt ruoanlaitossa.. nain mieheni sanoo. Alku oli kuulemma toivoton:)
46. Rakastan ruokaa
47. Suolaista ja makeaa.
48. Ja se nakyy.
49. Olen ollut varmaan kaikilla dieteilla mita maailmassa on.
50. Minulla ei ole selkarankaa. Eli dietit loppuu lyhyeen ja lihon aina tuplasti takaisin
51. Nyt jo silloin talloin ajattelen, etta ok. Ollaan sitten lihavia.
52. Mutta heti seuraavana, etta olis kiva olla hoikempi.
53. Olen siis sairas
54. Minulla on muutama oikein ihana ystava ja paljon kavereita:)
55. Kaipaan ystaviani. Melkein kaikilla pienet lapset, joten tapaamiset ovat harvassa. Ja valimatkat pitkat.
56. Onneksi minulla on mies joka jaksaa kuunnella hopinoitani
57. Olen aina haaveillut omakotitalosta. No nyt on .. mutta ei oma. Joskus viela..
58. Tykkaan sisustaa:)
59. Haluaisin olla tyylikas. Mutta huomaan, etta puen verkkarit mielummin kuin jotain siistia.
60. Viihdyn taalla Norjassa
61. Tosin nyt kun paiva lyhenee ja ilma kylmenee mietin, etta minkalainen tama talvi tulee olemaan
62. Tykkaan matkustaa
63. Ennen lapsia matkustimme aika paljon
64. Sen jalkeenkin jonkin verran
65. Nyt viikonlopuksi menemme Leville kylpylaan
66. Nautin pienista irtiotoista.
67. Haaveilen myøs matkasta ilman lapsia
68. Menen ystavani kanssa marraskuussa viikonlopuksi Osloon. Sita odotan kovin!
69.Haluaisin nahda nyt paljon pohjois-Norjaa ja Suomen lappia.. kun kerran taalla olemme
70. En usko, etta jaamme tanne pysyvasti.
71. Mutta en osaa yhtaan sanoa milloin muutamme takaisin Suomeen.
72. En keksi talla hetkella paikkaa johon Suomessa haluaisin muuttaa..
73. Vantaan Kartanonkoskesta kylla tykkasin, mutta mies tuskin tyøllistyy sille seudulle
74. Olisi vahitellen kiva asettua aloilleen ja saada oma KOTI
75. Tykkaan askarrella, leipoa jne. lasten kanssa
76. Minulla on aika lyhyt pinna valilla
77. En jaksa lasten haroilya hyvin.. siina pitaisi kehittya
78. Luulin, ettei yøtyø sovi minulle
79. Mutta nyt ajattelen, etta se sopiikin melko hyvin.
80. En halua kylla montaa vuotta tata tehda:)
81. Odotan viikonloppua kovin:)
82. Nautin kun lapset nauttii:) ja rentoutusta itsellekin tiedossa. Ei ruoanlaittoa, toita jne.
83.Kun juon alkoholia otan siideria, kuoharia, punaviinia tai Caipiroskaa (kirjoitetaanko noin?)
84. Nyt olen ihastunut myøs kirsikkaviiniin ja portviiniin. Jalkiruokana:)
85. Opin kahvin juonnin vasta n. 30 vuotiaana
86. Juon kupin paivassa.
87. Ennen tarvitsin metrin mittaisen viinerin sen kanssa, mutta nyt se menee jo ihan maidon kanssa.
88. Teehen laitan paljon sokeria, kahviin ihan tilkan.
89. En osaa sanoa mista vuodenajasta tykkaan, jokaisessa on puolensa. Siis tykkaan kaikista?
90.Tykkaan kirjoittaa ja se on minulle helppoa. Siis tekstia tulee helposti.. ja kirjoitusvirheita:)
91. Minulla on kaikenikaisia ystavia.
92. Tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa.
93. Olen sosiaalinen
94. yleensa iloinen.. positiivinen:)
95. Minulla on 5 kummilasta. Joista jokaista rakastan tavallani <3
96. Haaveilen matkasta Farsaarille
97. Luin jutun lehdesta, etta siella voi ratsastaa issikoilla ja syøda sushia:)
98. Kaisa opetti minulle sushin syønnin n. 2v sitten. Nykyaan voisin elaa silla!
99. Minua jannittaa huominen.. edessa ekat Me&I-kutsut jotka pidan. Apuva!
100. Haluasin olla mieheni kainalossa nukkumassa <3

Helppoa kuin heinan teko:) Eika yhtaan keskeytysta potilaiden suunnalta! Lahdenkin katsomaan onko taalla kaikki hyvin. Hyvaa yøta. God natt og sov gott:)

12 kommenttia:

  1. Hieman mauttomaan norjalaiseen ruokaan yhdyn minä myös ja olen samoilla linjoilla tuon kohdan 59. kanssa. Huoh... Lycka till tänään!

    VastaaPoista
  2. Hyvä kalastajamuija. Valaisi paljon. Nyt sitä tietää enemmän Kirkenesin väestöstä. Että millaisia ihmisiä siellä oikeen asuu. Ainakin yhden perheen ja sen äidin osalta.
    Ja heti on tartuttava ruoka asiaan ja alettava kehumaan norjalaista kalaa.
    Nyt sinulla on loistava tilaisuus tehdä sitä sushia. Raaka-aineet ainakin ovat mainiot. Ensiksi etsit Kirkenesistä (Tai Vadsö) sinipallasta, taimenta, puna-ahventa (näitä siis raakana käytettäväksi) ja kuningasrapuja keitettynä käytettäväksi, sekä joitain mietoja kylmäsavustettuja kuten koljaa ja valasta.
    Kun kerran menette Suomessa käymään, niin sieltä kiinalaisesta tai marketeista muut tilpehöörit, kuten inkiväärin ja wasabin ja levät sekä riisin.(En tiedä löytyykö Kirkenesistä)
    Se oli vaihe kaksi.
    Vaihe kolme on teillä kotona järjestettävä sushi kurssi, joka sopii myös vasta vasta-alkajille, niin mahdollisimman moni innostuu ja sitä kautta norjalaisen kalan kulutus ainakin vähän lisääntyy :)

    VastaaPoista
  3. Olipa mukava tutustua sinuun paremmin :).

    Onnea kutsuille. Toivottavasti saat myytya paaaljon!

    VastaaPoista
  4. 59. sopii myös minuun, valitettavasti. Jotenkin on jäänyt päälle kissojen pentuajoilta ajatus, että kotona pitää olla sellaiset vaatteet ettei kissankarvat ja terävät kynnet haittaa... Töihin ei sentään viitsi lähteä verkkareissa, vaikka joillakin muilla niitä joskus näkee (varmaan joku trendi, josta en ole tietoinen ;)

    VastaaPoista
  5. Paljon yhtäläisyyksiä! Ai ootko asunut täällä päinkin, Kaarinassa ja Turussa. Heppahullu olen myös mä ollut koko ikäni, nyt aikuisena pääsee satulaan liian harvoin!

    Niin ja lycka till ekoihin kutsuihin :)

    VastaaPoista
  6. Heippa kaikille:) Ai muillakin "ongelmia" kohdan 59 kanssa:)
    Avletto: kiva kun kävit pitkästä aikaan. Juu sushia on väännetty täällä jo monta kertaa. Kiitos vinkistä, että muutakin merenelävää voi käyttää kuin lohta ja rapua:) Toi kurssi on ihan hyvä idea. Mies painostaa, mua avaamaan sushibaaria tänne. Mutta katsotaan nyt miten tämä HH-klaer tästä lähtee pyörimään:) I love sushi <3
    Teija. Olen asunut Kaarinassa ja Turussa kun olin lapsi. 8v asti:) Ja sydän on siellä. Olis kiva muuttaa sinne vielä joskus. Miehellä vaan jotain angsteja Turkua kohtaan. On tainnut saada pakit joltain turkulaiselta kissalta;)
    Hepat ovat ihania, maailman parhaita:)
    ps. täällä oli aamulla maa valkoisena!!!

    VastaaPoista
  7. Jahhas! Jos miesteoriasi turkulaisesta kissasta pitää paikkansa, niin siinä tapauksessa itsekullakin pitäisi olla angsti lukuisia paikkakuntia kohtaan. Mutta sattumalta ei Turkua kohtaan, kun ei siellä ole kunnolla tullut edes käytyä. Ja kerran Turussa on tuollaista ei sinne uskalla mennä jatkossakaan. Heehheh

    VastaaPoista
  8. Hei tuo voisi olla hauska idea...sinä saat suomalaisia lehtiä ja minä suun makiaks :) Tässä minun sähköpostiosoite lauravehkonen@hotmail.com Ollaan yhteyksissä!

    VastaaPoista
  9. Avletto: sivistyksessäsi on aukko. Turussa on Suomen kauneimmat naiset. Mars sinne!! Tosin siellä voi (kai) saada näpeilleen;)
    Ihanaa Laura! Laitan sinulle postia. Täältä lähtee Stratosta tulemaan ja laita sinä minulle lehtiä:) Älä mun takia osta mitään vaan anna omia vanhoja ja kerää kavereilta. Olin Suomessa kk sitten ja sain pinon lehtiä.. miten voisimme olla varmoja, että siinä sinun kirjeessä ei ole samoja... ? No kirjoitellaan s-postilla:) Ihanaa!

    VastaaPoista
  10. Heippa!

    Suomenkielisiä kirjoja voi tilata oman kotikirjaston kautta suomenkielisestä kirjastopalvelusta.

    http://www.fm.fylkesbibl.no/web/index.php/finsk

    Vaikka varmaan jo tiesitkin... :)

    VastaaPoista
  11. Kiitos anonyymi;) Itseasiassa, en tiennyt! Kiitti!!!!

    VastaaPoista