Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

perjantai 28. lokakuuta 2011

Kirje joulupukille...

En ole hirveesti ajatellut tulevaa joulua. Minulla ei ole hirveitä odotuksia siitä minkälainen se tulee olemaan. En ole hankkinut joululahjojakaan vielä vaikka yleensä olen ajoissa sen asian kanssa. Ja olen myös huijannut itseäni. Olen ajatellut, että minä en tarvitse mitään lahjoja:) Tiedän ja luotan, että meillä on Glotta viimeistään jouluna joten siinä on enemmän kuin tarpeeksi. Jos meillä on vauva jouluna.. terve vauva niin en muuta toivo. En kehtaa enkä tarvi. Mutta, mutta... Ostaa nyt joululehti ja lukea sitä... virhe! Ja vielä kun lapset ovat olleen niin ihania tänä iltana, että olen ihan rauhassa saanut paneutua noihin lehtiin.. ja vähän blogeihin jne. Niin soppa on valmis:)

Lapset ovat viihdyttäneet itseään niin äidillä on ollut
aikaa hommailla omiaan:)
Mihin minua enää tarvitaan kun iltasatuakaan ei tarvi lukea?
Ei vaan:)

Lehdet ja blogit pursuavat tähän aikaan vuodesta kaikkea NIIN houkuttelevaa.
Ja vaikka en mitään tarvikaan, enkä ole ansainnut, enkä kehtaa pyytää niin silti kirjoitin
mielessäni joulupukille pienen toivomuslistan:


Kaikki alkoi siitä kun tänään kaupassa tajusin,
että minunhan tekee mieli glögiä. No sitä ei löytynyt,
mutta muistin, että minullahan on 2 näin ihanaa glögilasiakin..
näitä tarvitsisin ehdottomasti lisää:)

Niiden alle tietysti TARVITSEN piparilautaset:)
Ne olisivat nämä!

Jostain blogista bongasin tänään tämän kuvan.
Kuva on otettu Ikeassa.. mutta siis noi servetit.
Sellaisia pitäisi saada ehdottomasti.
Niissä on jotain norjalaista.. ja jotenkin nyt on
sellainen fiba, että tänä jouluna pitää olla punaista ja
valkoista:)

Ja lasien alle tietysti tarjotin. Tämän kuvan bongasin uusimmasta
Maalais Unelma-lehdestä. Siis tuollainen punavalkoinen Artekin
tarjotin:) Enkä pistäisi pahakseni vaikka samassa paketissa
sattuisi olemaan tuo Artekin palli ja lehtitelinekin:)


En ole mikään "punainenfani", mutta nyt tuli
älli, että punaiset joululakanat olisivat ihanat:)
Tai joululakanat ylipäätään!

.................

Niin, että tällainen lista lähti virtuaalipukille:)
Ja huom. sukulaiset ja ystävät.
Tämä ei ole mikään epäsuora- eikä suora vinkki:)
Kalamuija vaan haaveilee. Ja tod.näk hankkii nämä kaikki
jo ennen joulua! Kyllähän joululakanat ja glögilasit pitää olla jo
kun joulu alkaa eikä sitten kun se päättyy.

Ei mutta oikeesti mietin tänään joulua ekaa kertaa.
Tuntuu, että tähän asti päähäni on mahtunut
tämän vuoden kalenteri vain 12.12 asti eli laskettuunaikaan.
En ole edes lasten joululahjoja miettinyt.
Oikeesti en tarvitse näistä tavaroista mitään.
Vakavasti kun mietin niin toivon tulevalta joululta vaan rauhaa.
Meillä on ihan uusi perheenjäsen eikä vieraita tms.
ole tulossa vaan olemme kotona ihan oman perheen voimin.
Toivon, että jääkaappi on täynnä ruokaa ja kaikilla on hyvä mieli:)
Että meille tulee rauhallinen joulu <3

ps. yleensä en esittele täällä uusia ostoksiani .. vai esittelenkö?
No voi olla, että joskus.
Mutta nyt tuli mieleen, että olen saanut jotain ihanaa.
Ja pakko on kertoa mitä olen saanut:)
Pari viikkoa sitten olimme Saariselällä ja siellä on Marimekon liike.
Katsokaa mitä mieheni osti minulle
sieltä.. mitä ihanaa uutta Marimekolle on tullut!!!


Siis Marimekon olkalaukkua saa nykyään myös nahkaisena.
Ja ruskeana! Olen kulkenut vastaavanlaisen klassikon kanssa
jo 10v ja se alkaa olemaan jo sen näköinenkin.. siis se oli musta
ja kankainen. Mutta nyt sain näin hienon:) Ja aion kulkea sen
kanssa seur. 10v. Aluksi se saa toimia hoitolaukkuna ja sitten ihan käsiveskana;)


mun ex:)

8 kommenttia:

  1. eikä, ihan paras tuo laukku... !!!

    VastaaPoista
  2. hei "kalastajavaimo-johannan blogista tänne löysin:) Mulla mustana toi nahkainen(miehen ostamana), ihana on. Kankainen luumunvärinen kesälaukkuna...
    Tuun paremmalla ajalla lukemaan, pohjoisen "tyttö" kun olen itsekin...

    VastaaPoista
  3. Hei,
    muuttamassa itsekin Norjaan, sinne vuonon vastarannalle, ja innolla seurailen blogiasi.
    Multa saisit kyllä nuo glögilasit - kun emme osaa niitä käyttää - mutta eivät ne kyllä jouluksi sinne ehdi ...
    Upea laukku, mutta vielä upeampi blogi! Kiitos.

    VastaaPoista
  4. Joo eikö olekin ihan toi laukku. En voinut jättää kauppaan kun tuoksuikin niin hyvältä ja oikeesti on ihan mun väri. Ja mallikin (10v jälkeen edelleen). Ei turhaan kutsuta klassikoksi:)
    Mietin myös sitä mustaa. Olis sopinut vaunujen kanssa (hoitokassiksi) paremmin, mutta toi ruskee on niin mun juttu. Toki myyjä ois myynyt kummatkin kun siinä arvoin:)
    Ja tervetuloa uudelleen pohjoisentyttö:) Äläkä järkyty.. nämä on mun höpinöitä ja mä olen siis eteläntyttö. Eli ei faktaa vaan puhdasta mutua koko blogi:)
    Ja sinä anonyymi joka olet muuttamassa tänne. Vadsøhøn? Tervetuloa pohjoiseen. Kerro lisää. MIksi ja millä kokoonpanolla ja koska tulet? Pitää tavata! Mä ostan sulta noi lasit. Tulee näitä jouluja vielä tämänkin joulun jälkeen:)t.kalamuija

    VastaaPoista
  5. Ihana tuo laukku!
    Ja haluan myös onnitella etukäteen jo pienestä tytöstä... Itse sain myöskin kahden pojan jälkeen tytön siten, että isoveljet olivat jo pikkukoululaisia kun perheeseen syntyi tyllerö. Voi sitä iloa ja hauskutusta, minkä pieni tyttö on jokaiselle perheenjäsenelle tuonut ihan vaan olemalla oma valloittava itsensä :)! (Meidän prinsessa on nyt 2-vuotias :))
    Ja vielä lisäisin, että ainakin meidän pojille on ollut kasvattava kokemus, kun pikkusiskon kanssa on saanut ihan "hempeillä" ja hoivailla häntä. Muuten niin vauhdikas ja välillä kovakin poikien maailma (kouluiässä etenkin..) on saanut vastapainoa kotona ihanan pikkusiskon myötä.

    VastaaPoista
  6. Kiva kuulla anonyymi:) Jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Meidän pojat tykkää kyllä kovin vauvoista ja kaikista eläimistä eli olen ihan varma, että tuleva pikkusisko saa paljon hellyyttä:) Odotan niin kovin sitä kun pojat näkevät vauvan ekaa kertaa ja sitä arkea kun siitä seuraa. Yks päivä Oskari jo puhui siitä miten meidän pitää Glotan kanssa odottaa häntä ikkunassa kun tulee koulusta:) Kyllä tota kovaa ulkomaailmaa riittää. Hyvä että kotona voi hempeillä:) t.kalamuija

    VastaaPoista
  7. Kiitos kivoista jouluvinkeistä. Miekin voisi toivoa kaikki nuo samat ja lisäksi nahkaisen Mari-laukun (se on just samaa väriä kuin uudet talvisaappaani).

    Meilläkin on pikkuprinsessan ja esikoispojan välillä ikäeroa: tyttö täyttää kohta kolme ja poika 13. :) Mukavasti silti on jopa yhteisiä leikkejä, ja molemmat ovat toistensa silmäteriä. :)

    Onnea loppuodotukseen ja toivottavasti synnytys kaikkine matkustamisineen menee hyvin.

    VastaaPoista
  8. Mä oon vinkunut samaa laukkua ja ostankin jossain vaiheessa ton, ja nimenomaan ruskeen :)
    Titti

    VastaaPoista