Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

tiistai 22. tammikuuta 2013

kirpparilta

Heia:) Siks mulla ei oo tukkaa ku se ei yhtään edes 
sopis mulle!



Aina kun äiti on tosi kyllästynyt näihin meidän kotipäiviin
niin se pakkaa mut vaunuihin ja me lähdetään kirpparille...

... tällaisen villatakin äiti löysi Fretexiltä 
muutamalla eurolla. Nappikaupan kautta kotiin 
(sielläkin se alkoi esittelemään tätä löytöään niille
kaupantädeille ja ne oli ihan joo, kjempelöytö!)
Kotona äiti laittoi tämän pesuun ja vaikka se osti kyllä
8 nappia niin jostain syystä se ompeli tähän vain yhden?!


Tänään ku mä nukuin ni se oli löytänyt tällaisen...
mut mä en tiedä. Näytänkö mä ihan pojalta tässä???
Sit pitää seistä pöydällä ja poseerata... vaik musta mä näytän 
ihan pojalta eikä mua huvittais..

Äiti on ihan höyrähtänyt villaan...
nämä villahuosut se sai sen kaverilta, 
Leena-tädiltä.. joka on kanssa höyrähtänyt villaan!

Käyttekö te kirpparilla?
Mä en tiedä alanko mä käymään ku mä oon iso?!







20 kommenttia:

  1. Glotalle semmosia terveisiä, että mulla on yksi kaveri, joka oli kalju kai 3-vuotiaaksi, mutta sitten sille kasvoikin sellainen vaalea hiuspehko, josta muut suomalaiset vain haaveilee:).
    Kivoja villajuttuja olette löytäneet - villa on kyllä ihan parasta!

    Käyn kirpparilla, mutta en oikein osaa ostaa sieltä vaatteita... enemmänkin astioita ja sellaista...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin se äitikin väittää.. oli kuulemma kalju 2v asti ja sitten sai kunnon tukan. Hyvää kannattaa odottaa? Juu ei äitikään itselleen osta vaatteita vaan penkoo aina astioita ja katselee huonekaluja. Autotalli täynnä 50-lukua:) Mutta mulle se löytää aina välillä jotain. T. Glotta

      Poista
  2. Glotta, kannattaa käydä jatkossakin kirpparilla! Sieltä löytää ihania retroleluja ja sisustusjuttuja myös...

    VastaaPoista
  3. Ihana Glotta:) Sun kandee ehkä vaihtaa kampaajaa jo ennen ekaa visiittiä.. Sun äitis on tosi hyvä monessa asiassa, mutta kampaajahommat ei ehkä oo sen vahvuus tuosta kuvan stailauksesta päätellen.. ;P -m p.s. Tuo eka villatakki on NIIIIIIN hieno, mun melkein pitää matkia tuo kuvio siitä, sorry.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitäkö se johtu... ei munkaan mielestä toi tukka kiva ollut;) Saat kopsata takin kuvion:) Mutta ilmaisia kopsuja ei ole... hih.

      Poista
  4. Ihana postaus <3 Ja ihana Glotta!

    VastaaPoista
  5. Ala huoli Glotta. Mulla kasvoi hiukset vasta reippaasti yli parivuotiaana ja nyt niita on ihan kiitettavasti. Otsatukkaaki joutuu parturoimaan parin viikon valein :) Ihania nuo sinun aidin loytavat villavaatteet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin ne väittää.. eli ei auta kuin odotella. Ja toihan vasta inhottavaa olisi jos kampaajalla pitäisi parin viikon välein juosta. Eli hyvä näin:) Eikä mene shampootakaan;)

      Poista
  6. Glotta on just hyvä noin! <3 Mitään tukkaa tarvita! Onneks äiti tekee hyviä villasia löytöjä kirpulta, varmaan pipojakin, ettei päätä palele.

    (ihanat villikset!!)

    VastaaPoista
  7. Yhden ystäväni vauvalla oli jo puolivuotiaana olkakapäille ylettyvät tuuheat kiharat. Siinä se vasta hassu ilmestys oli - Miss Suomi potkupukukierroksella :D . Tuollainen vähän hillitympi hiusmalli sopii Glotalle oikein hyvin! Eikä näytä Glottaa harmittavan :)

    VastaaPoista

  8. Gotta sinä olet ihana just noin. Nythän sinun on niin helppo pestä pää.Eikä pesussa mene shamppoot silmiin. Eikä tuu takkuja säästyt paljolta harmilta. Kyllä se tukka aikanaan siitä kasvaa. Hienon villapaidan löysit.Eikä tuo toinenkaan ole vain poikien villapaita. Kyllä kirppiksillä kannattaa aina käydä. Joskus löytyy aarteita. Kirpparit on jees!

    Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Leena! Juu takkuongelmia ei ole ollut:) Tänään löysin silmäripseni ja koko illan niitä venyttelin. Ihmettelen miksi silmissä pitää olla karvoja:)

      Poista
  9. Nuorimmaiseni oli aivan kalju todella pitkään ja vielä 2-vuotiaanakin hiuksia oli todella vähän ja ohuesti. Päiväkodissa neiti tuli erittäin tietoiseksi hiustensa vähyydestä sillä monilla tytöillä oli jo pitkät ja tuuheat hiukset. Neiti on nyt 11 vuotias ja hiukset ovat pitkät & paksut :) Glotta on oikein soma ja herttainen juuri noin ja muistuttaa kovasti omaa 9-10 vuoden takaista hymyilevää kaljupäätäni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä kanssa aina ollut vain kaljuja vauvoja. Enkä kyllä koskaan sitä ole sen ihmeemmin ihmetellyt. Johtuneeko siitä, että ovat olleet poikia:) Itsekin tosiaan olin 2v asti kalju eli Glotalla on vielä aikaa. Ja tukka on selvästi alkanut nyt kasvamaan... on jo tupsu takana. Pinni roikkuu siinä hienosti:) Äiti vaan niin haluaisi päästä lettejä laittamaan, mutta totta, Glotta on täydellinen juuri tuollaisena kaljupäänä:)

      Poista
  10. Ihana Glotta! :) Blogisi on yksi suosikeistani ja olen seurannut elämäänne pohjois-Norjassa melkeinpä alusta asti, mutten ole aiemmin kommentoinut. Aurinkoisia talvipäiviä sinulle ja perheellesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla:) Rohkeesti vaan kommentoimaan ja kysymään:) Voi kun tulisikin niitä aurinkoisia talvipäiviä! Mutta kiitos.. niitä odotellaan:)

      Poista