Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

keskiviikko 2. helmikuuta 2011

Kohti terveellisempää elämää ja HOPE

Lupasin, että aina keskiviikon postauksessa kerron miten tämä projekti "taas kerran kohti terveellisempiä elintapoja" edistyy. Ja hyvinhän se edistyy. Nyt on 2 vkoa takana (juu se on ennenkin kestänyt hyvin sen ekat 2 vkoa). Painoa on tippunut -1,6kg ja vanhan farkut mahtuvat taas jalkaan.

Päätöksen tästä "kurinpalautuksesta" tein kun kotiuduimme Rovaniemeltä uudenvuoden vietosta. Olo oli turvonnut ja huono. Kävin vaa'alla ja meinasin pyörtyä.. tosta lukemasta paino on tippunut jo 3 kiloa:)
Mutta kiire ei ole minnekään. Ei nämä kilot ole hetkessä tulleet niin ei niiden tarvi hetkessä lähteäkään.

Minulla ei ole mitään kuuria päällä. Olen yrittänyt liikkua vähän enemmän ja syödä järkevämmin. Kaamos on tehnyt sen, että minun on tehnyt hirveesti mieli hiilihydraattipitoista ruokaa kuten leipää, sokeria, pastaa jne. Nyt olen yrittänyt lisätä proteiineja ruokavalioon eli olen syönyt enemmän lihaa, kalaa, rahkaa jne. Mutta edelleen myös hiilareita ihan normaalisti.

r
Iltadrinkki:
1 prk rahkaa
1 dl Flora Vanillaa 12%
1 dl rasvatonta maitoa
1 banaani
1 dl pakaste mansikoita
nestemmäistä makeutusainetta maun mukaan

HOPE!
Ja sitten tärkeä asia josta olen unohtanut mainita. Ruusutapetilla blogin Nanna http://ruusutapetilla.blogspot.com/on keksinyt ja pistänyt käytäntöön hienon jutun.
Joko te olette tutustuneet Hopen toimintaan? http://www.hopeyhdistys.fi/
Me bloggaajat meinaamme Nannan avustuksella
tukea Hopen toimintaa. Näin pääsemme auttamaan pienellä
panoksella niitä jotka oikeesti apua tarvitsevat.
Käy tutustumassa Hopen sivuihin ja Nanna blogiin.
Jos kiinnostaa lähteä mukaan tähän toimintaa joka ei rasita ketään
kohtuuttomasti eikä vaadi suuria rahallisia ponnistelujakaan niin ilmoittaudu
minulle tai Ruusutapetilla blogin Nannalle.
Tässä pieni faktapläjäys Hopen sivuilta.
Minä olen mukana, oletko sinä?

Hope- yhdistys toimii vähäosaisten lasten paremman arjen puolesta Suomessa. Olemme kotiäideistä ja -isistä, opiskelijoista, isovanhemmista ja muista aivan tavallisista suomalaisista koostuva yhdistys, joka toimii pääosin vapaaehtoisvoimin. Meitä yhdistää se, että olemme heränneet lasten hätään ja haluamme toimia. 
Hope luo väylän, jonka kautta ihmiset voivat välittää toisistaan. 


Tavoitteemme on antaa kriisiperheille konkreettista helpotusta arkeen ja jakaa huostaanotetuille lapsille ilon pilkahduksia ja uskoa elämään. Toimintamme on yhtä monimuotoista kuin saamamme lahjoitukset. Joskus se tarkoittaa ammattimaista lastenhoitoapua väsyneelle yksinhuoltajalle, joskus ruoka- tai vaateapua tai huonekaluja. Hope järjestää lapsille myös ilmaisia urheilutapahtumia ja -kursseja sekä retkiä. 
Kauttamme avun hakijat voivat tulla esille luottamuksellisesti, ilman häpeää tai nöyristelyä.


Hopen apua ovat saaneet huostaanotetut lapset lukuisissa laitoksissa sekä lapset, joiden kotona on päihdeongelmia tai varattomuutta. Apumme kulkee myös ennaltaehkäisevää perhetyötä tekevien sosiaalityöntekijöiden asiakasperheille.

Me hyväksymme heidän hätänsä ja otamme sen sydämiimme tehden kaiken sen minkä voimme Hopen toimintamallin kautta heitä auttaaksemme.

Tervetuloa mukaan!

3 kommenttia:

  1. Onnea elämäntaparemonttiin, monilla näkyy olevan samat hommat käynnissä, minullakin. Minäkin olen jo 2 viikkoa karpannut ja 4 kiloa on mennyt alaspäin. pikkuhiljaa hyvä tulee.

    VastaaPoista
  2. Mulla kanssa taas laihiksenpoikanen menossa. Joulukuussa söin karkkia ihan surutta, kertaakaan vaa'alla käymättä. Olikin järkyttävä yllätys joulukuun lopussa, kun paino oli pomsahtanut 65,5 kg:n aiemman 63 kg:n sijasta. Ja siis toi 63 kg on ollut maksimipaino mitä oon aikuisiällä painanut, jollei raskautta ja sen jälkeistä aikaa lasketa mukaan. niinpä oli pakko alkaa tekemään jotain. Tammikuun alussa tuli oksennustauti, joka vei 2 kiloa mennessään. Tänään puntaroin 61,1kg, eli ihan huimasti on painoa kuukauden aikana tippunut. Olen syönyt ruokaa suunnilleen samalla tavalla kuin tähänkin asti, en ikinä oo ollut mikään hyvä syömään ruokaa. Karkkia taas on mennyt sitäkin enemmän (ts olen korvannut karkilla ruoan), ja karkit olen nyt jättänyt pois. Liikkuminenkin on ihan ennallaan, eli karkit pois ja kuussa kaks kiloa painosta pois! :D

    VastaaPoista
  3. Liisa: Hyvä, hyvä:) Pidän peukkuja sinulle. Minulle karppaaminen ei sovi. Olen 2 kertaa kokeillut huonoin seurauksin. Mutta yritän karsia sokeria ja valkoista jauhoa...
    Mari: Toi joulunaika on paha kun karkkia on joka paikassa tarjolla. No onneksi jos vain jouluna herkuttelee niin asia on hallinnassa:) Mullakin maksimipaino mitä olen ikinä painanut (raskauksia lukuunottamatta) joten jotain on tehtävä. Yök.
    Minä olen hyvä syömään oikeeta ruokaa ja sen päälle hyvä syömään makeeta.. ei hyvä yhtälö:) Tsemppiä sinullekin karkkihiiri:)

    VastaaPoista