Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

sunnuntai 18. helmikuuta 2018

Luxemburg

Mies on täällä parin viikon työreissussa ja itse sain kutsun viikonloppulomalle.
Lensin Saksan kautta. Helsingistä ei suoria lentoja tule.
6 tuntia Frankfurtissa oli liikaa. Päätin poiketa junalla keskustassa. En ole koskaan käynyt Saksassa. Mutta rautatieasema ja sen ympäristö. En voi suositella yksin matkaavalle naiselle. Narkomaaneja, seksikatuja... söin hampurilaisen ja lähdin lentokentälle turvaan:)

Luxemburg on ihana. Ja sattui kivat kelitkin. Aurinkoa ja pientä pakkasta. Minulla asuu vanha tuttu täällä jolta saimme vinkit.

Perjantai iltana lähdimme keskustaan. Kaunista. Isot korkeuserot ja kivoja taloja. Suuntana oli illallinen Vinotecassa. Viinibaari. Jossa saa maailman parasta pihviä kun tietää pyytää. Listalla sitä ei ole. 1500 erilaista viiniä ja asiantunteva palvelu. Lasit shampanjaa, pullo hyvää punaviiniä ja 2 sisäfilepihviä 130e. Joka euron arvoinen. Sinne siis kannattaa suunnata jos Luxemburgissa illastaa.

Lauantaina otimme bussin ja lähdimme Villeroy&Bochin tehtaanmyymälään ja kartanoa katsomaan.
Kävimme lähellä olevassa sushiravintolassa (Golden chopsticks) lounaalla. Vahva suositus tällekin.

Loppu illan pyörimme keskustassa, etsimme lapsille tuliaisia ja kävimme italialaisessa illallisella.

Kiva viikonloppu. Nyt lasten luokse kotiin.
Mutta Luxemburg on ehdottomasti kokemisen arvoinen kohde. Ja tästähän olisi lyhyt matka Saksaan, Italiaan, Ranskaan jne. jos olisi enemmän aikaa.

Hyvää hiihtolomaa kaikille:)

1. Joo, päärautatieaseman ympäristö on epämiellyttävä, ja se on kaukana keskustasta ja söpöstä vanhasta kaupungista. Kysymättä neuvoa turisti ei voi tietää, että lentoasemalta pitää ajaa S-Bahnilla (Regionalbahnhof´ilta) varttitunti Hauptwachelle ja kävellä 6 minuuttia söpöön vanhaan kaupunkiin Römerille. Vahinko, että sinulta jäi nyt näkemättä, mutta seuraavalla kerralla osaat. Luxemburg on kaunis ja erikoinen paikka.

1. Oi en tiennyt. Saksalaiselta tytöltä kysyin ja hänen kanssaan junalla Frankfurtiin menin. Mut hän ei ollut frankfirtilainen
      En kerralla sitten. Luxemburg oli ihans!

2. Nice post. I really enjoy reading it. Very instructive, keep on writing.Thanks for sharing.